Click for BEST OFFERS

Followers

Tuesday, August 9, 2011

~My dream post wedding contest by Detik Indah Photography~

As salam lovelies!
 

Ehe, contest...oh contest.
Kali ni dari Detik Indah Photography tau.



Siapa Detik Indah Photography?

Detik Indah Wedding & Portrait Photography telah ditubuhkan pada Januari 2010 oleh pengasasnya Mr. Ridhuan Abu Bakar.


Menerapkan 3 elemen dalam photography mereka iaitu candid, intimate & detail.

Candid-not too formal like frontal shots and pre- arrange pose
Intimate-when you see a picture, it goes directly to your heart
Detail-capture those little wedding rings and door gifts before you even mention about it.
 


Artwort mereka juga kebabooom tau.
Jom tengok ni


Nice kan? Eheh nak tengok lagi?
Hehe, saje kasi satu je, lelain blh tgk dkt blog dan fb Detik Indah as details below.



Follow blog
LIKE Fb
inquiry@detikindah.com
0133439328/0342913417




Untuk maklumat lanjut pasal contest, jom baca intro dan syarat-syaratnya ni jom.


To mark the launching of our 2012 Wedding & Portrait photography packages, we would love to offer the bride-and-groom-to-be this great contest! The contest is very simple; Tell us about your planned honeymoon destination, your dream post wedding portraiture, and why you want Detik Indah Photography to capture your moments! It is so simple that once you finish reading this, you already have hundreds of ideas in your mind.

Example: You are planning to on a honeymoon vacation at Bali, Indonesia, and you tell us that you’re gonna stay at a private Villa in the forest, and you want your post wedding to be about your love for the nature. Then you tell us you want Detik Indah Photography to capture the moments because you believe we have the right mentality to convey the emotion in a picture. It must be an essay.

This contest is open to every Malaysian Citizen who’re still single of course, and planning to getting married in 2012. Write the story in your blog, personal website, or even Facebook notes and notify us about your entry. We will select the 3 most creative story, and you stand the chance to get the post wedding portraiture at your honeymoon destination worth up to RM1500!

So don’t wait no more, start writing today and let Detik Indah Photography be part of your precious moments!

The contest runs from 1st July until 15th August 2011.
 ___________________________________________
Ok, mari start esei ni.Hehe.


Perancangan ke Langkawi, sebuah pulau indah…dengan persekitaran alamnya yang permai bersama pasir putih, deruan ombak, dan panorama indah selain menempah sebuah bilik di resort atas laut. Oleh itu, kami bercadang dan mahukan Detik Indah Photography untuk memotretkan gambar-gambar post wedding kami nanti berdasarkan unsur alam yang indah ini. Island hopping akan dijelajahi juga.
Mengapa? Ini kerana saya percaya yang sentuhan Detik Indah Photography mampu mencipta kuasa luar biasa menghasilkan visual unik dan mempersonakan. Di mana setiap kali tengok, akan terimbau kenangan post wed ini termasuk aksi yang candid-candid. Boleh juga ditunjukkan pada anak cucu serta tujuh keturunan (haha, over) nanti. Pada kebiasaannya, kita pasti menyelak gambar laju-laju di dalam album, tapi ada masa mata kita akan tertancap pada sekeping gambar. Kita akan terberhenti lama pada gambar tersebut untuk menghayatinya. Ini yang saya harapkan terjadi di mana tumpuan sepenuhnya dapat diberikan pada setiap mata yang melihat, bukan sahaja dari kita; subjek di dalam gambar, tetapi pada semua mata yang memandang samada keluarga mahupun kawan-kawan.  
Berilah kamera secanggih mana pada sesiapa, namun hasilnya tetap berbeza. Oleh itu, saya percaya kebolehan dan kekredibiliti Detik Indah Photography dalam menyalurkan kepandaian serta kehebatan teknikal mereka dan memainkan peranan karektor ke dalam sebuah imej ibarat the best actor and actress dalam suatu movie. Detik Indah Photography juga kreatif dalam menghasilkan imej yang cantik, yang mampu memberi rasa sebuah cerita dalam setiap gambar.
Saya juga percaya Detik Indah Photography mampu memanipulasi emosi kami dan melihat momen tersebut sedalam-dalamnya bagi mendapatkan sebuah imej dengan jayanya dan berkesan sekali. Ini kerana, tanpa emosi connection, gambar akan menjadi kusam dan tidak bermaya.
Dengan sebab-sebab yang dinyatakan, saya begitu yakin Detik Indah dapat merealisasikn impian ini dengan memotretkan setiap momen yang indah kami. Yeay! Semoga Detik Indah Photography dapat mengabadikan detik indah kami. =)




Have a nice day!

6 comments:

malynd_anggun said...

gud luck dear!!

Nurul Izayani said...

wah..rajinnya dia masuk contest..gud luck too..=)

kitakesitu said...

@malynd: eheee thanks dear! =)

kitakesitu said...

@izayani: thanks,hehe tetibe datang angin rajin layan contest ni.harap2 ada rezeki...amiin =)

Renee Meow said...

gudluck dear..!! i masih carik idea untuk contest ni.. huhu .. T_T

kitakesitu said...

@renee: meoww...thanks dear! jom join jum.idea sipi2 je ni.huhu =)